Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Nobel Yayın Dağıtım > Anketler ve Anket Soruları
Anketler ve Anket Soruları

Anketler ve Anket Soruları

Nobel Yayın Dağıtım
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%10 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 14,4 TL
Etiket Fiyatı: 16 TL
Kazancınız: 1,60 TL
Kazanacağınız Puan: 29
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

Anketler, sosyal konularda bilgi toplamak için yapilir. Konu ne olursa olsun, bilginin kaynagi ve anketin muhatabi bireylerdir. Bilgi toplamanin anketler disinda da baska yollari mevcuttur: Deney, gözlem, kütüphane çalismasi, örnek olay incelemesi vb. gibi. Ancak, kisa zamanda, güncel, az masrafli ve amaca uygun veriler toplayabilmek için çogu zaman anket yöntemine basvurmaktan baska çare olmayabilir. Geleneksel anketlerde çok sayida denek adi verilen bireyle görüsülür ve sinirli sayida soru sorulur. Derinlemesine anketkerde denek az sayida olur, fakat daha çok zaman alan ayrintili sorular sorulur ve görüsler alinir. Sorulan sorular bazen tamamen test seklinde olur. Bazen de hem test, hem de yorum sorulari bir arada sorulur.

Anket yoluyla elde edilen bilgiler, fen bilimlerindeki ölçmeler gibi dogru olmaz, az veya çok hata içerir. Çünkü, algilari, tutumlari, davranislari veya becerileri tam olarak ölçecek araçlarimiz yoktur. Sayilan bu hususlar, bireylere, zamana ve mekana göre degiskendir. Ögrencinin basari ve yetenegini, fertlerin begeni ve tepkilerini, beklentilerini, toplumun hosgörü düzeyini veya nefretini, insan haklarinin düzeyini, adil rekabeti, piyasanin seffafligini, fakirligin derecesini, hastadaki agrinin siddetini, depremin derecesini ölçmek terazide domates tartmak gibi degildir.

Anket yoluyla hatasi az olan veriler elde etmek için , geçerli ve güvenirli bilgiler toplamak gerekir. Bunun için de iyi ölçme araçlari gelistirmek ve çok sayida denekle anket yapmak ve en uygun anket teknigini; yüz yüze görüsme, posta yoluyla bilgi isteme, telefonla bilgi alma, internet ortamindan yararlanma gibi tekniklerden birini seçmek gerekir. Bulgulari genelliyebilmek için de ise olasilik (probabilite) dahil edilmelidir. Yani, denekleri olasilikli olarak örnekleme yoluyla seçmelidir. Arastirdigimiz topluluga tam sayim yapilabilecekse, örneklemeye gerek kalmaz.

Günümüzde kamu kurumlari, üniversiteler, firmalar, bankalar, siyasi partiler, elçilikler, dernekler, ulusal ve uluslararasi arastirma sirketleri çesitli amaçlarla tekrar tekrar anket yapmaktadirlar. Hatasi en az ve basarili bir anket gerçeklestirebilmenin belki de ilk sarti, en uygun bir anket formu düzenleyebilmektir: Anket formunun tasarimi, soru sayisi, soru sirasi ve soru tipi uygun anket formunun temel göstergeleridir. Bu kitapçigin amaci da bu göstergeleri insa etmektir. Toplanan verileri, tablolar, grafikler, betimsel veya nedensel istatistiklerle analiz ederek, anket çalismamizi basarili bir rapora, makaleye veya teze dönüstürerek amacimiza ulasmis oluruz. Halen, Gazi Üniversitesi IIBF Uluslararasi Ticaret Bölümü Baskani olan Prof. Dr. Rauf Arikan, yurt içi ve yurt disi degisik Üniversiteler ve kurumlardaki deneyim ve birikimini Anketler ve Anket Sorulari adli bu yeni kitapçikta degerli ögrencilerin ve arastiricilarin dikkatine sunmaktadir.
(Tanitim Bülteninden)

Ürün Detayı
ISBN: 9786051336473
Yazar Adı: Rauf Arikan
Yayıncı: Nobel Yayın Dağıtım
Dil: Türkçe
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 20.0
Boy (cm): 28.0
Kağıt Cinsi: 1. Hamur
Sayfa Sayısı: 129
Ağırlık (gram): 250
Baskı Sayısı: 1

Başa Dön