|
Ürün Açıklaması
|
Milyarlarca insan baska evlerde oturup ayni televizyon dizisini seyrediyor, chat odalarinda ayni dili konusup baska sokaklara çikiyor... Farkli amaçlar için ayni araçlari kullanmamiz birlikte yasayabilecegimizi mi gösteriyor? Son dönem Fransiz toplumbiliminin en önde gelen isimlerinden biri olan Alain Touraine, Esitliklerimiz ve Farkliliklarimizla Birlikte Yasayabilecek miyiz? adli kitabinda birlikte yasama kosullarini ve araçlarin sagladigi olanaklari tüm boyutlariyla sorguluyor. Alain Touraine, özellikle toplumsal hareketler-toplumsal edimciler üzerine gelistirdigi yaklasimlarla dikkati çekti. Kitaplari Fransa'da büyük ilgi uyandiran yazar, çok temel ve çok karmasik bir soruya yanit ariyor son kitabinda. "Moderndisilasma", "Özne", "Toplumsal Hareketler", "Yüksek, Orta ve Alçak Modernlikler", "Çokekinli Toplum", "Ulus", "Demokrasi Çöküyor mu?", "Özne Okulu" genel basliklarinin altinda, yasadigimiz dünyanin karmasasini, çeliskilerini, zayifliklarini ve gücünü incelikle irdeliyor: "Dünyanin birçok bölgesinde devletlerin, dinlerin, ailelerin ya da okullarin gelistirdigi toplumsal denetimler zayiflamakta ve normal disi, izin verilenle yasaklanan arasindaki sinir belirginligini yitirmektedir. Öyle ya, giderek genisleyen bir çogunlugun özel yasamini ve kamu yasamini her yönden istila eden dünyasallasmis, küresellesmis bir toplumda yasamiyor muyuz? ÔBirlikte yasayabilir miyiz?' sorusu, öyle görünüyor ki, öncelikle basit ve simdiki zamanda kurulmus bir tümceyle yanit buluyor: Zaten birlikte yasiyoruz." Alain Touraine'in Modernligin Elestirisi (Çev: Hülya Tufan, YKY) ve Demokrasi Nedir? (Çev: Olcay Kunal, YKY) adli kitaplari da yayinlarimiz arasindan çikti. Alain Touraine okurlari Ferhat Kentel'in yazarla gerçeklestirdigi "Sosyologlar Tarla Kusu Gibidir" baslikli söylesiyi Cogito dergisinin "Türkiye'nin Yabancilari" (Yaz, 2000) sayisinda okuyabilir.
Tadimlik "Iki düsüs birden yasiyoruz. Bir yandan ekonomik etkinlik uygulayimlari, toplumsal üretim baglarini ve pazari birlestirme niteliginden arindirilip uluslararasi nitelikli bir pazara indirgeniyor, öte yandan ekinsel kimlikler yetkeci erkleri mesrulastirmaya yarayan araçlara indirgeniyor. Iki durumda da bir bozulmaya tanik oluyoruz; bir yanda, pazara indirgenmis ekonomi bozuluyor, bir yanda da ideoloji olarak kullanilan ekinler bozuluyor. Böylece bir uçta sermayelerin dolasimina indirgenmis bir ekonomiyle, öteki uçta toplulukçu siyasalarin gösterilerine dönüsmüs ekinler arasinda hiçbir iletisim kalmiyor artik. Çogunlukla yetkeci bir erkin gizledigi bir gerçeklik vardir. Ekinsel aitlikler, inançlar ve töreler gösterilenin tersine, içine kapatildiklari özel alandan çikmaktadirlar. Feminist militanlarin büyük yankilar uyandirarak söyledikleri gibi, özel yasamin sorunlari siyasal nitelik kazanir, bu da her tür özcülügü (essentialisme) dislar. Nasil on dokuzuncu yüzyilda ekonomi siyasaya dönüstüyse, bugün de ekin siyasaya dönüsmektedir; en atesli siyasal tartismalara bakacak olursak, isletmelerin ya da bankalarin ulusallastirilmasi ya da özellestirilmesi konusunda degil, çocuk düsürmenin yasallasmasi, disaridan döllenme, ölmek üzere olanlarin bakimi konularinda ya da özel yasamin televizyonda gösterilmesi ya da degisik ekinsel ortamlardan gelen çocuklarin okuldaki iliskileri konularinda yapilmaktadir."
|
|
|
Ürün Detayı
|
ISBN:
|
9789753639255
|
Yazar Adı: |
Alain Touraine |
Yayıncı: |
Yapı Kredi Yayınları |
Çeviren: |
Olcay Kunal |
Dil: |
Türkçe |
Cilt: |
Karton |
En (cm): |
13,5 |
Boy (cm): |
21 |
Kağıt Cinsi: |
Avrupa Okuma Kağıdı |
Sayfa Sayısı: |
421 |
Baskı Sayısı: |
4 |
|