Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Yetkin Yayınları > Kamu İhale Sözleşmelerinin Kuruluşu ve Geçerlilik Şartları
Kamu İhale Sözleşmelerinin Kuruluşu ve Geçerlilik Şartları

Kamu İhale Sözleşmelerinin Kuruluşu ve Geçerlilik Şartları

Yetkin Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%10 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 31,5 TL
Etiket Fiyatı: 35 TL
Kazancınız: 3,50 TL
Kazanacağınız Puan: 63
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması
Sözlesmeden dogan ihtilaflara iliskin yargi kararlari incelendiginde, ihtilaf konusu sözlesmelerin neredeyse bir yarisini devletin taraf oldugu sözlesmeler ile ticari sözlesmelerin, diger yarisini ise tüketici sözlesmeleri, hizmet ve kira sözlesmeleri gibi taraflarindan birinin özel olarak korundugu ve Borçlar Kanununa degil de, tamamen veya kismen konuyla ilgili özel mevzuata tabi sözlesmelerin olusturdugu görülecektir. Herhangi bir istatistige dayanmayan bu degerlendirme abartili bulunabilir; ancak her yönüyle tamamen Borçlar Kanununa tabi sözlesmelerin sayisinin gitgide azaldigi da yadsinamaz bir gerçektir. Özellikle neo-liberal dalganin da etkisiyle devletin özel hukuk ala-nindaki faaliyetlerin sayisi ve hacmi her geçen gün daha da artmaktadir. Serbest piyasaya devasa bir aktör olarak giren devletin taraf oldugu sözlesmeler, borçlar hukuku ile idare hukukunun çakistigi, hatta ça-tistigi, ancak ülkemizde yeterince incelenmemis bir alandir. Bu bakir alanin, klasik borçlar, özellikle de sözlesmeler hukukuna gönül verenleri dahi bastan çikarmasi, bir miknatis gibi kendisine çekmesi anlayisla karsilanmali; bir sadakatsizlik olarak degil, hayatin empoze ettigi bir realite olarak yorumlanmalidir.

Kamu ihale sözlesmelerinin taraflarindan birinin devlet olmasi, devletin de kendisini "hizaya sokmayi" amaçlayan ihale hukuku kural-lari ile bagli olmasi nedeniyle, borçlar hukuku esaslari yaninda idare hukukunun bu alaninin da inceleme zorunlulugunun bulunmasinin bu çalismayi ne denli güçlestirdigini tahmin etmek hiç de zor degildir. Tahmin edilmesi mümkün olmayan ve itiraf etmem gereken husus, bu durumun sadece beni degil, çevremdeki meslektaslarimi da büyük ölçüde magdur ettigidir. (ÖNSÖZ'den)

Idarenin taraf oldugu özel hukuk sözlesmeleri incelenirken agirlikli olarak, 4734 sayili Kamu Ihale Sözlesmeleri Kanununa göre ihalesi sonuçlandirilan ve 4735 sayili Kamu Ihale Sözlesmeleri Kanununa göre akdedilen sözlesmeler esas alinacaktir. Hiç kuskusuz, 4734 ve 4735 sayili kanunlara göre yapilan özel hukuk sözlesmelerine iliskin olarak bu çalismada varacagimiz sonuçlar, ilgili mevzuat veya isin niteligi farkli bir sonuca varmayi gerektirmedigi sürece, idarenin taraf oldugu diger özel hukuk sözlesmeleri, 2886 sayili Devlet Ihale Kanununa veya çikarilan özel kanunlara göre akdedilen özel hukuk sözlesmeleri bakimindan da geçerli olacaktir.

Çalismanin birinci bölümünde, kamu ihale sözlesmelerinin kurulus ve geçerlilik sartlari açisindan hangi hukuki rejime tabi oldugu sorunu incelenecektir. Bu bölümde ilk olarak kamu ihale sözlesmelerinin hukuki niteligi tahlil edilecek ve hangi kurallara tabi oldugu sorunu ele alinacaktir. Daha sonra, sözlesmenin imzalanmasindan sonra, sözlesme öncesi döneme, yani ihale dönemine iliskin olarak idari yargida verilen iptal veya yürütmeyi durdurma kararlarinin kamu ihale sözlesmelerinin de kendiliginden geçersiz hale gelmesine yol açip açmayacagi tartisilacaktir. Bu sorun, özellikle özellestirme uygulamalarinin hiz kazandigi son yillarda daha da büyük bir önem kazanmistir. Bu soruna iliskin olarak 4734 ve 4735 sayili kanunlara tabi sözlesmeler bakimindan tespit edecegimiz esaslar, idarenin taraf oldugu diger özel hukuk sözlesmeleri için de geçerli olacaktir.

Ikinci bölümde, kamu ihale sözlesmelerinin imzalanmasindan önceki dönemde ortaya çikan ve özel hukuka iliskin bazi sorunlar üzerinde durulacaktir. Ilk olarak belirli bir is için ihaleye çikilmasinin, ihaleye katilanlar ve özellikle de ihaleyi kazanan kisi veya kurum açi-sindan bir sözlesme yapma vaadi olarak nitelendirilip nitelendirilme-yecegi üzerinde durulacaktir. Ayrica ihalenin iptal edilmesinin veya ihale tamamlanmis olmasina ragmen sözlesme imzalanmamasinin özel hukuk kökenli bir tazminat talebi hakki dogurup dogurmayacagi ve bu tazminat talebinin hukuki niteligi incelenecektir. Ikinci bölümde ele alinacak bir diger husus, sözlesmenin kurulusu açisindan idarenin taraf oldugu sözlesmelerin diger özel hukuk sözlesmelerine göre farklilik arzettigi noktalardir. Bu baglamda kamu ihale sözlesmeleri bakimindan icap ve kabul kavramlari ile sözlesmenin kuruldugu an üzerinde durulacaktir. Ayrica sözlesmenin içerigi ve sekline iliskin sorunlar incelenecektir.

Üçüncü ve son bölümde, kamu ihale sözlesmelerinin hükümsüzlügü incelenecektir. Bu bölümde kamu ihale sözlesmeleri bakimindan söz konusu olabilecek butlan ve iptal sebepleri ile yetkisiz temsil üzerinde durulacaktir.
Çalisma, varilan belli basli sonuçlari ihtiva eden bir "sonuç" kismi ile tamamlanacaktir.

Kitabin Bölüm Basliklari

Kamu Ihale Sözlesmelerinin Kurulusunun ve Geçerliliginin Tabi Oldugu Hukuki Rejim
Kamu Ihale Sözlesmelerinin Kurulmasindan Önceki Dönemde ve Sözlesmenin Kurulmasi Asamasinda
Ortaya Çikan Özel Hukuka Iliskin Sorunlar
Kamu Ihale Sözlesmelerinin Hükümsüzlügü
Ürün Detayı
ISBN: 9789754644401
Yazar Adı: Vedat Buz
Yayıncı: Yetkin Yayınları
Dil: Türkçe
Cilt: Karton
En (cm): 16,5
Boy (cm): 23,5
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Sayısı: 1

Başa Dön