|
Ürün Açıklaması
|
Bu arastirmada, Türk egitim tarihinin önemli bir projesi olarak yerini alan köy enstitülerinde sanat egitimine, özellikle görsel sanatlar egitimine verilen önem ve ayricaliklarin neler oldugu arastirilarak, bu egitim sürecinde ve sonucunda ortaya çikan bulgular, günümüz görsel sanatlar egitimi açisindan degerlendirilmistir.
Arastirma; yazili kaynaklara, bilimsel yapitlara ve uzman düsüncelerine dayandirildigi için kuramsal betimlemeye dayali nitel arastirmadir. Yapilan nitel arastirmada "Görüsme ve Doküman Inceleme" teknikleri kullanilmistir. Görüsmede, Ankara'da oturan köy enstitülerinden mezun ya da enstitülerde çalismis egitimcilerden örneklem alinmis ve görüsmelerde açik uçlu sorulardan olusan "Görüsme Formu" uygulanmistir. Doküman incelemesinden elde edilen ve görüsmeler sonucunda toplanan bilgiler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmistir.
Köy enstitüleri, köylüyü bilgilendirmek ve köylüye cumhuriyet aydinlanmasini ulastiracak egitimcileri yetistirmek amaciyla kurulmus kurumlardir. Üretime dönük, katilimci, demokratik, ögrenci odakli, dayanismayi yücelten ve sanatla zenginlestirilmis bir egitim anlayisi benimsenmistir. Sanat egitimi; hem egitimin hem de hayatin bir parçasi olarak algilanmis ve bu bütünlüklü egitim sistemi içerisinde güzel sanatlar egitimi özel bir önem kazanmistir. Is egitimi temellerine oturtulmus ilk güzel sanatlar okulu olan Bauhaus, Tonguç'un sanat egitimine bakisini etkilemis ve köy enstitülerindeki temel düsünce sistemine yansimistir.
|
|
|
Ürün Detayı
|
ISBN:
|
9786053240372
|
Yazar Adı: |
Ayfer Uz |
Yayıncı: |
Gece Kitaplığı |
Dil: |
Türkçe |
Cilt: |
Karton |
En (cm): |
14 |
Boy (cm): |
20 |
Kağıt Cinsi: |
Avrupa Okuma Kağıdı |
Sayfa Sayısı: |
234 |
Baskı Sayısı: |
1 |
|