Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Yapı Kredi Yayınları > Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür 4.Baskı
Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür 4.Baskı

Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür 4.Baskı

Yapı Kredi Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%26 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 12,58 TL
Etiket Fiyatı: 17 TL
Kazancınız: 4,42 TL
Kazanacağınız Puan: 25
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması
Kültürel esitlik, sinif ayrimi ve kent kültürü gibi konulardaki çalismalariyla taninan Gans, Popüler kültürle yüksek kültür arasindaki iliskinin ve çeliskinin bir çözümlemesi yapiyor. Bu önemli konuyu uzman bir sosyolog ve usta bir yazarin kaleminden okumak isteyenler için yeri doldurulmaz bir eser.

Tadimlik
Bu kitap popüler kültürle yüksek kültürün ve bunlarin Amerikan toplumundaki yerinin sosyolojik bir incelemesidir. Ayni zamanda, kimi saldirganlara, özellikle yüksek kültürün kültür, popüler kültürün de tehlikeli bir kitlesel olgu oldugunu iddia edenlere karsi popüler kültürü savunan, elestirel bir çalismadir. Ben ikisinin de kültür olduguna inaniyorum; onun için çözümlememde ikisine de ayni kavramsal donanimla yaklasiyorum. Donanimin kendisi sosyolojik olmakla birlikte iki deger yargisina dayaniyor: (1) popüler kültürün pek çok insanin estetik ve diger arzularini yansittigi ve ifade ettigi (böylece onun bir ticari musibet degil kültür oldugu); ve (2) bütün insanlarin, yüksek ya da popüler, istedikleri kültürü seçmeye hakki oldugu. Yani, vardigi sonuç bakimindan bu kitap kültürel demokrasiden yana bir tez ve insanlara, topluma neyin iyi, neyin kötü gelecegini sadece kültürel bilirkisilerin bildigi fikrine karsi bir tez. Sonuç olarak, bu kitap bir kültür siyaseti çalismasi, çünkü degerlerini ve bulgularini, daha çok kültürel çogulculuk saglayabilecek kimi siyasa önerilerine dönüstürerek sonuçlaniyor. Her ne kadar 1970lerde sosyal bilim arastirmalarinin medyaya, özellikle televizyon haber ve eglence yapimlarina ilgisi canlandiysa da, bu aralar popüler kültür, Journal of Popular Culture* sayfalari disinda, ne sosyal ne de beseri bilimlerde pek inceleniyor. Öyle saniyorum ki popüler kültüre bu ilgisizligin bir nedeni, pek çok arastirmacinin kültüre ticari olmadigi önyargisi ile bakmasi; çogunlukla para ödenmeyen kimselerce ya da ekmek parasi kazanmayi düsünüyormus gibi görünmeyen, ciddi sanatçilarca yaratildiginda kültürü dikkate deger görmesidir. Amerikanin iktisadi, siyasi ve irk konusunda bunalimlarla çalkalandigi bir dönemde, popüler kültüre olan akademik ilgisizlik konunun görece önemsizliginden de kaynaklaniyor olabilir. Insanlarin toplumsal bunalimlarla nasil bas ettiginin yaninda, popüler kültürü nasil yaratip kullandigi, bu günlerde gayet hakli olarak ikinci planda kaliyor. Ancak popüler kültür genellikle olmasa da, zaman zaman bu bunalimlarla ilgileniyor, bu konularda görüs belirtiyor en azindan bu açidan popüler kültürle ilgilenmek gerekir: Çesitli bunalimlar hakkinda neler söyledigini, insanlarin bu söylenenleri nasil degerlendirdigini, nasil yanitladiklarini, bunlarin kamuoyuna ve verilen siyasi kararlara yansiyip yansimadigini, eger yansiyorsa ne zaman yansidigini, ne zaman yansimadigini görmek gerekir. Su anda güncel ve belirli bir alanla sinirli olan bu soru aslinda esas sorulmasi gereken genel sorunun farkli bir yorumu: Popüler kültür toplumda ne kadar önemli? Yalnizca bir kulaktan girip öbüründen çikan, bos zamanlari geçirmeye yönelik ticari olarak uydurulmus bir faaliyet mi, yoksa Amerikan toplumundaki hem yüzeysel hem derinlerde yatan açik ve gizli varsayimlari, degerleri, arzulari, hatta gereksinimleri yansitan bir gösterge mi? Televizyon programlarinin degisip duran modalari ve simalari, sirf izleyiciyi degisik biçimlerde eglendirerek Nielson reytingini (izlenme oranlarini) yükseltmek için yapimcilarca uydurulmus icatlar mi? Yoksa bu modalar George Gerbnerin dedigi gibi, Amerikalilarin yasamlarindaki ve davranislarindaki degisimlerin, izleyicilerin popüler kültüre verdikleri anlamin, ondan aldiklari keyfin kültürel göstergesi mi? Buna iliskin ikinci bir soru geliyor akla: Acaba popüler kültür, Amerikan halkina, özellikle bir avuç kanala mahkûm izleyiciden ibaret olan televizyon kamuoyuna satilabilecegini düsündükleri hemen hemen her seyi empoze edebilecek güçte olan, eglence ve bilgi birikimini tekellerinde bulunduran, becerili ve kâr amaci güden girisimlerce New York ve Hollywoodda yaratilan bir sey mi? Yoksa bu girisimciler kendileri izleyici çekmek ve kâr etmek için, paylasilan bir dizi degeri ve normu ifade etmek zorunda olan, antropolojik anlamda bir kültürün çogu zaman habersiz temsilcileri mi? Bu sorulara kesin bir cevabim yok. Popüler kültürün, en azindan kitle medyasinca nakledilen kisminin, bir kulaktan girip öbür kulaktan çiktigini ve tek tek televizyon programlarinin, filmlerin, mecmualarin çogunun, insanlarin büyük bir kismi için gelip geçici oldugunu düsünüyorum. Ama kitle medyasi her zamanki gibi varligini koruyor ve Amerikan yasaminin pek çok yönüyle ilgili öyle betimlemeler ve yorumlar sunuyor ki belki de en azindan bir kisim medya izleyicisinin düsüncelerini, düslerini ifade ediyor ya da yansitiyor. Bu inançla ben popüler kültürün öyle kolayca tepeden izleyiciye empoze edildigi fikrine katilmiyor, dolayli yoldan ve kismen de olsa, o izleyici tarafindan biçimlendirildigi fikrini savunuyorum. Kitle medyasi, belki de ticari popüler kültürün tümü, çogunlukla insanlarin ne istedigini, daha dogrusu neyi kabul edecegini kesfetmeye çalistiklari bir tahmin oyunuyla mesgul oyun, izleyicinin sinirli sayida seçenek arasindan seçmesini gerektirerek kolaylastirilsa ve çogunlukla ehven-i serden bir seçime razi edecek kadar az ilginçlikte olsa da. Yine de, dogru tahminlerde bulunarak basarili olan medya yöneticileri genellikle izleyicilerin neyi kabul edeceklerini sezinleyebiliyorlar ve çogu zaman kendilerinin de katkida bulunduklari popüler kültürün içine öylesine saglam bir sekilde yerlesmisler ki, ayni zamanda gayet piskin ve alayci isadamlari ve iskadinlari olsalar bile, izleyicilerini temsil edebiliyorlar. Tezin Özeti Kitap dolayli olarak bu iki soruyla da ilgileniyor ama esas yüksek kültürle popüler kültür arasindaki iliskinin ve çeliskinin bir çözümlemesi üzerinde duruyor. Ilk bölümde, kitle kültürü elestirisi denilen, uzun zamandan beri popüler kültürün ticari açgözlülük ve halkin cehaletinden yararlanan bir alçaklik oldugunu iddia eden tartisma inceleniyor. Popüler kültüre yönelik pek çok özgül saldiriyi çözümledikten sonra hemen hemen hepsinin zeminsiz oldugu, popüler kültürün ne
Ürün Detayı
ISBN: 9789750810183
Yazar Adı: Herbert J. Gans
Yayıncı: Yapı Kredi Yayınları
Çeviren: Emine Onaran Incirlioglu
Dil: Türkçe
Cilt: Karton
En (cm): 13,5
Boy (cm): 21
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 248
Baskı Sayısı: 1

Başa Dön