Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Yapı Kredi Yayınları > Postmodernist Kültür 3.Baskı
Postmodernist Kültür 3.Baskı

Postmodernist Kültür 3.Baskı

Yapı Kredi Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%26 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 19,24 TL
Etiket Fiyatı: 26 TL
Kazancınız: 6,76 TL
Kazanacağınız Puan: 38
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması
"Geri dönülen 'geçmis'in modernizm 'gelenegi' olmasi durumunda (postmodernist girisimlerin birçogunda oldugu gibi), bu gelenekle 'elestirel iliski'mizin onun gizli bir tekrarindan baska bir sey olup olmadigini nasil bilebiliriz?"François Lyotard, Fredric Jameson ve David Harvey'den hukuk, müzik ve bilimkurguya, danstan feminizm, ekoloji, popüler kültür ve etnografiye en yeni postmodernist yaklasimlari "karsi" ya da "taraf" olmadan tanitan; postmodern elestirel söylem ve kültür politikalarini yalnizca içerikleriyle degil biçimsel özellikleriyle de ele alan bir giris denemesi.Postmodernizm tartismalari bir yandan bir kültür politikasinin canlanip yayginlasmasi diger yandan da bu politikanin nötralize edilmesi için olanaklari bir arada sunarken, "epomo imrenmesi"nin bilinçaltini sorgulayan bir döküm.

Tadimlik


Ikinci Baskiya Önsöz


1987de bu kitabi yazmaya basladigim zaman, postmodernizmi anlamanin en iyi yolu, onu karmasik bir eszamanlilik olarak; mimari, sanat, edebiyat, sinema, popüler kültür ve baska alanlardaki farkli gelisme çizgilerinin bir karsilasmasi olarak anlamak gibi görünüyordu. Kendimi, farkli sanatlarda ve kültürel pratigin farkli alanlarinda tanimlanan postmodernizmin degisik türleri için bir tür rehber kitap hazirlamaya çalisiyor gibi görüyordum. O zamanlar, kitabi modernizmin-ötesine dogru kendi özgül hareket tarzina maruz kalmis ya da kalmakta olan disiplinlere göre bölümlere ayirmak anlamli görünüyordu. Ayni zamanda, diger ülkelerde baska türden bir açiklama gerektiren baska türden bir postmodernizmin var oldugu da açikti. Postmodern Performans baslikli bölümün basinda da degindigim gibi, postmodernizm teshisi TV, rock müzigi, dijital kültür gibi, açikça tanimlanmis bir modernist dönem yasamamis olabilen kültür alanlarina dogru ilerledi. Bu kitabin 1989daki ilk baskisinin yayimlanmasindan sonra kendini gösteren en dikkat çekici gelisme, postmodernizmin jenealojik diyecegimiz türünün ikinci, analojik denebilecek türü tarafindan gitgide geride birakilmasi oldu. Baska bir yerde1 müdahaleler kültürü diye niteledigim, farkli sanatsal ve kültürel biçimlerin rastgele kesisip birlestikleri küresel kültür, bu türden yakinliklari ortaya çikarma ve çogaltma, ayni zamanda da postmodernizmin teorik dillerini pekistirip bunlarin dolasim ve yenilenmesini hizlandirma islevini gördü. Giderek artan sayida disiplin, kendi postmodernist rejimini, kendi tarihine basvurarak tanimlamaktan çok, baska yerlerde hüküm süren rejimlerle iliskili olarak tanimlamaya çalisti. Günümüzün gösterisçi tarih bilinciyle, pek çok disiplinin baska postmodernizm türlerine bakarak, öyle olup olmadiklarini görmek için kendi jenealojilerini yeniden arastirmaya yönelmis gibi görünmeleri, pomo imrenmesinin* yayginlasmasinin bir baska belirtisi olarak tanimlanabilir. Örnegin, bu baskiya ekledigim yeni bölümlerde ele aldigim hukuk ve dans alanlarindaki postmodernizm teorilerinin gelisiminde durumun böyle oldugunu düsünüyorum. Post- sözcügünün imlasinin standart hale gelmesi, jenealojik postmodernizmden analojik postmodernizme bu geçisi açikça haber vermisti. Sally Banesin 1980 tarihli kitabi Terpsichore in Sneakersin (Lastik Ayakkabili Dans Perisi) altbasliginda Post-Modern Dansa gönderme yaparken sözcügü tireli kullanmasi ve modern ögeyi büyük harfle belirtmesi, dans tarihinin farkli dönemleri arasindaki geçisi ve bir araligi tanimlayan belli bir anlatiya dikkat çekmekteydi.2 Sally Banesin dans üstüne daha sonraki denemeler toplami Writing Dancing in the Age of Postmodernismin3 postmodernizmi ise, yayginligi ve özgül tarihlerden ayri olusu Post-Modern teriminin ortasindaki duraklama tiresinden ve Modern sözcügünün büyük harfle yazilmasinin sözde ihtisamindan vazgeçilmesiyle kendini belli eden, daha genel bir kültür baglamidir. Post-Modern, Post-Modernizm ve Post-Modernite terimleri bir senkopu** ve kesintili bir geçisi ifade eder; postmodern, postmodernizm ve postmodernite terimleri ise bir senteze, eszamanliliga ve tutarliliga isaret eder. Sally Banesin ikinci kitabi, dansin yeniden okunmasi, hem dans hakkinda yazma hem de dansin kendisi açisindan artik dansin kendi içinden kaynaklanan bir yorumu ya da dansin kendisi hakkinda sordugu bir soruyla ilgili degildir. Aslinda, bu yorum, yalnizca farkli sanatlarin icrasi ve bu icralar üstüne yorumlayici düsünceler arasindaki daha hizli bir degis tokusla degil, ayni zamanda bu farkli sanatlar ve tarihleri arasindaki kronolojik uyum eksikliklerinin ve kazalarinin her zamankinden daha iyi ayarlanmis eszamanliligiyla nitelenen, bütün sanatlar ve onlarin tarihleri arasindaki iliskilerle ilgili daha genel sorulardan kaynaklanmis ve bu sorular tarafindan yönlendirilmistir. Jenealojik olandan analojik olana dogru bu hareketin bir baska sonucu, birinci bölümün sonunda teori ile nesneleri arasindaki iliskilerde yaysama diye betimledigim seyin ilmiklerinin çogalip siklasmasi oldu. Gerçekten geçtigimiz on yilda postmodern ve postmodernist terimlerinin kendilerinde dikkat çekici bir kaymaya tanik olduk. Bu terimler artik, belli bir teorinin sahip olabilecegi sanatsal ve kültürel nesne türlerinden çok, o teorinin kendisinin türünü ifade ediyor. Hans Bertensin mükemmel kitabi The Idea of the Postmodernde (Postmodern Düsüncesi, 1995) gösterdigi gibi postmodernizmin kopusunun ve sorusunun boyutsuz, gezici ugragi genisleyip gerçek bir tarih haline geldi.4 Postmodernizm, dünya üstüne bir hipotezi olan bir disiplin, kendi basina bir kariyer konusu olabilecek bir sey olarak görülmemelidir. O bizim yogun ve hiç azalmayacak düsünselligimizin adi, bu düsünselligi düsünmemizin yolu (ve cosku verici benzerleri) haline gelmistir. Postmodernist Kültürü yazmamin amaci, baslica postmodernizm biçimlerini ortaya çikarip betimleyerek, bu alandaki kafa karisikliginin ve yayilmanin ortadan kalkmasina yardimci olmakti. Ama simdi fark ediyorum ki, kitabin kendisi de postmodern ölçekdeslik dalgasinin eszamanli geri çekilisine katkida bulunmadan edemezdi. Esbiçimlilik ile farklilik arasindaki isbirliginin; aslindan uzaklastirma, kesintiye ugratma ve dagitma yönündeki postmodern hareketlerin ve postmodern
Ürün Detayı
ISBN: 9789753639170
Yazar Adı: Steven Conner
Yayıncı: Yapı Kredi Yayınları
Çeviren: Dogan Sahiner
Dil: Türkçe
Cilt: Karton
En (cm): 13,5
Boy (cm): 21
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 422
Baskı Sayısı: 2

Başa Dön