Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Yapı Kredi Yayınları > Sanat Dünyamız 141 - Sürrealizm'den Kalan İzler
Sanat Dünyamız 141 - Sürrealizm'den Kalan İzler

Sanat Dünyamız 141 - Sürrealizm'den Kalan İzler

Yapı Kredi Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
Bu ürünün baskısı yok
%26 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 11,1 TL
Etiket Fiyatı: 15 TL
Kazancınız: 3,90 TL
Kazanacağınız Puan: 22
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

Sürrealizm'den kalan izler dosyasi yani sira fragMENtaTION 14: Rinko Kawauchi'nin projesi Murat Germen ile söylesi, Sanatçi Inisiyatifleri Torun, 5533"Komsular" sergisi ve dahasi bu sayida..

Derginin editörü Mine Haydaroglu ile bu ve bir önceki sayidaki "Sürrealizm" dosyasinin es- editörü Necmi Sönmez sunlari yazdilar:
Mine Haydaroglu: "Sürrealizm'in sanat tarihindeki yeri tartisilmaz. Ardinda biraktigi izler, sanatin disinda -sanatçi olsun olmasin- kisisel hayatlarla temasi ve iliskileri çok çesitli. Geçen sayida 'Dünden Bugüne Sürrealizm' basligiyla hazirladigimiz dosyanin bu ikinci ve son bölümünde gerçeküstücü serüvenin bazi yollarini takip ettik."

Necmi sönmez: "Gerçeküstücü Manifesto'nun 90. yayinlanis yili nedeniyle hazirlanan Sürrealizm dosyasinin ikinci bölümü, birbiri ardina gelisen sürprizlerle sekillendi. Hazirliklarimiz sirasinda farkina vardik ki, kitapligimizda, bellegimizde tahmin edemeyecegimiz kadar gerçeküstücü yaraticilara ait izler var. Bunlarin hangisini, nasil takip edebilirdik? Giorgio de Chirico'yu büyüteç altina almamizin nedeni, onun Scuola Metafisica akimini sekillendirdigi erken dönem çalismalarinda yakaladigi olaganüstü anlatim gücüydü. Yasamini Atina'da sürdüren dostumuz Paolo Colombo sayesinde De Chirico'nun pek bilinmeyen ressam kardesi Alberto Savinio'ya yakinlasmamiz mümkün oldu. Ayni yolda ama farkli isimler ve kimliklerle sanat mücadelesini sürdüren iki kardesin serüveni, tahmin etmedigimiz sekilde ikinci dosyanin omurgasina oturdu. Roma, Atina ve Istanbul kentleri etrafinda iz sürerken Nazan Ipsiroglu'nun da De Chirico'nun ünlü Ispanyol merdivenleri kenarindaki atölyesini ziyaret ettigini hatirladik. Bu sayede De Chirico'nun Türkiye'de tek özgün resmi belirdi ufkumuzda. Rotamiz Istanbul'a yöneldiginde ise, ister istemez, çogu kez, basli basina bir akim olarak da degerlendirilen A dergisi'ni hatirladik. Gerçeküstücü metinlerin ilk kez Türkçe çevirilerinin yayimlandigi bu dergi, kisa süren yayin yasamina ragmen, önemli bir bellek olusturmayi basarmisti. Rafet Arslan'a ait bir kolajla basladigimiz ilk dosyamizin ardindan ikinci dosyamizi da yine Arslan'a ait bir kolajla bitirmemiz, bir tür parantez açma ve kapama olarak degerlendirilmeli. Baska zamanlarda, baska açilardan Gerçeküstücülügün tartisilacagina inaniyoruz."

"Sürrealizm'den kalan izler" dosyasinda neler var?
Paolo Colombo "Nivasio Dolcemare'la beraber Atina'da Bir Yürüyüs" adli metninde hayal, ahlak, uygarlik ve baska akla düsenleri incelikle isleyerek, De Chirico'nun tablolarindaki hissiyatin ve imgelerin kardesi Alberto Savinio'nun yazilariyla nasil birlestirilebilecegini gösterdi. Murat Germen, Necmi Sönmez ile konusmasinda Sürrealizm ve fotograf izlegini katmanlarla anlatti. Ergin Ertem 60 yil öncesine dair ipuçlari vererek, A dergisi sayfalarini okumayi okurlara birakti. Nazan Ipsiroglu 1947'den bugüne bir tanikligi tasidi. Süreyya Su 100 yil öncesinde Sürrealizm'den bir kopusu hatirlatti.

Ayrica bu sayida:
fragMENtaTION 14: Rinko Kawauchi'den "Üç Kizkardes".
Sanat Dünyamiz'in süregelen fragMENtaTION dizisinin 14. sanatçisi Rinko Kawauchi "Three Sisters" / "Üç Kizkardes" adli çalismasinda evrensel bir konuyu siirsel bir estetikle ve fotograf kullanarak isledi.
Necmi Sönmez'in yazisindan bir alinti: "Bir tür bakimevi oldugu daha ilk bakista anlasilan mekânin sogukluguna ragmen, ayni odada olan aile bireyleri kendilerini birlestiren baglari, vücut dillerine, mimiklerine yerlestirmislerdir. Kawauchi, adeta bir filmin karelerini andiran çalismasinda, doga fotograflarini da kullanarak farkli bir anlatim ritmi olusturur. Yerlerde sürünen çiçek yapraklarinin biten bir yasamin metaforu olduklarini anlamak zor degildir. Pembe renkli çiçek yapraklari artik dallarindan kopmus, sonsuzluk yolculuguna adim atmislardir. Bu yalin, tüm detaylardan arindirilmis ifade, insanoglunun dogumla ölüm arasindaki döngüde verdigi mücadelenin evrensel isiltisini tasimaktadir. Doganin sürekliligini görsellestirirken alabildigince yalin, etkileyici imgeler üreten Rinko Kawauchi, trajediye yüz vermeden, gerçekleri kabul eden 'hayat örgüsünün' de altini çizer, tipki eski bir Türk dervisinin 'bu da geçer ya hu' deyisi gibi."


Ankara'da bir paylasim alani: Torun
Ankara, Küçükesat'ta, kendi deyisleriyle "kendisini varedecek sanatçi ve izleyiciye sürekli bir çagri" olan sanatçi inisiyatifi Torun'u Sener Soysal kaleme aldi.

Burak Delier üzerine Süreyya Evren'in yazisi: "Gizli senaryolarin sarkilari"
Süreyyya Evren, Burak Delier'in Londra'da Iniva (Institute of International Visual Arts)'in Rivington Place'teki mekâninda 26 Mart-17 Mayis 2014 tarihleri arasinda yer alan "Freedom has no script" baslikli sergisi hakkinda yazdi.

Sahneleme ve sergilemeyi arastiran bir sergi: "Trocadero"
Istiklâl caddesi'nde Misir Apartmani'ndaki Nesrin Esirtgen Collection'da 23 Ocak-29 Mart 2014 arasinda Nazli Gürlek'in misafir küratörlügünde açilan "Trocadero" baslikli sergiyi Kevser Güler degerlendirdi.

Istanbul Modern'de "Komsular" sergisi üzerine
Istanbul Modern'de 9 Ocak'ta açilan ve 17 ülkeden 35 sanatçi ve sanatçi grubunun yapitlarina yer veren "Komsular - Türkiye ve çevresinden güncel anlatilar" baslikli sergiyi Süreyyya Evren "Büyük mahalle dedikodulari" baslikli yazisiyla kaleme aldi.

Bir sanatçi inisiyatifi: 5533
Merve Ünsal, 5533 adli sanatçi inisiyatifinde yakin zamanda deneyimlenenleri anlatirken, bagimsiz sanat olusumlarinin bünyesi, duygusu, olasiliklari ve üretimi üzerine düsünmeye çagirdi.

Beethoven ustasi Artur Schnabel'in Istanbul resitalleri
Müzisyen Strausslar ve Osmanli Hanedani baslikli çalismasi 2012 yilinda YKY'den yayimlanan Ömer Egecioglu'nun bu seferki arastirma konusu Artur Schnabel.

Füsun Onur ile söylesi
Füsun Onur'un ARTER'de açilan "Aynadan Içeri" baslikli sergisi vesilesiyle Iz Öztat sanatçiyla bir söylesi yapti.

Stephane Ackermann ile söylesi
Eylül ayinda ikincisi gerçeklestirilecek olan ArtInternational fuarinin sanat yönetmeni Stephane Ackermann ile yapilan söylesi, fuar kadar sanat sahnesine dair yorumlar içeriyor.
(Tanitim Bülteninden)

Ürün Detayı
ISBN: 2789785997658
Yazar Adı: Kolektif
Yayıncı: Yapı Kredi Yayınları
Dil: Türkçe
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 22.0
Boy (cm): 28.0
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 141
Ağırlık (gram): 100

Başa Dön