Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Dipnot Yayınları > Sine Cine Sayı:2013/1
Sine Cine Sayı:2013/1

Sine Cine Sayı:2013/1

Dipnot Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%26 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 11,1 TL
Etiket Fiyatı: 15 TL
Kazancınız: 3,90 TL
Kazanacağınız Puan: 22
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması
Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi'nin 2013/1 sayısı, farklı konuları içeren yazılardan oluşuyor. Sinemanın yalnızca filmsel metinlerden oluşmadığını, izleyici, endüstri, teknoloji ile ilişki içinde üretilen daha geniş bir olgu olduğunu ve tam da bu nedenle sosyal bilimler ve insan bilimleri içinde incelenmesi gerektiğini net biçimde ortaya koyuyor. Bu sayımızın kapağında yer alan Vizontele Tuuba (Yılmaz Erdoğan, 2004) filmine ait kare, sinecine'nin bu derdinin görsel karşılığı olarak da okunabilir. Hem Vizontele hem de Vizontele Tuuba, televizyon ve seyir deneyimi aracılığı ile geçmişle ve anımsama eylemiyle bağ kuruyor. Bu sayının yazıları ise, seyir deneyimini etraflıca tartışmaya açıyor.

Bu yazılardan ilki Fatma Türkkol'a ait, "Türkiye Kameralarıyla Kabul ve Ret: Mazlum Türk Kıbrıslı Türk" başlıklı makalesi. Türkkol, makalesinde, 1964-2009 yılları arasında dolaşıma giren beşi sinema filmi, beşi de televizyon dizisi toplam on yapıtı inceleyerek, bu filmlerde Kıbrıslı Türklerin, "mazlum soydaş"tan
zaman içinde nankör ve çıkarlarına düşkün insanlara dönüştüğünü, Yunanistan ve tarihsel hatırlatmalarla yalnızca Türkiye'nin kayıplarına odaklanıldığının izlenebildiğini vurguluyor. Yazar, bu filmlerde, Kıbrıs'ın ve Kıbrıslı Türklerin değil, gerçekte Türkiye'lilerin anlatıldığını belirtiyor. Filmlerle başlayan yolculuğumuzda ikinci uğrağımız, izleyici deneyimleri.

"Sinemada Sosyal Etkileşim Arayışları" başlıklı makalesinde Tonguç İbrahim Sezen, sinemada sosyal anlamda aktif (etkin) seyirci arayışındaki yaklaşımları tarihsel bir süreçte inceleyerek, günümüz medya ekolojisi içerisinde dijital teknoloji ve özellikle de sosyal medya uygulamaları ile desteklenen yapımları, geçmişteki benzer örneklerle karşılaştırıyor.

Makale, sinemanın, değişen teknoloji ile ilişkisi ve medyada konumlanışı itibariyle dikkate değer bir çalışma. Yazar, günümüzde sinemanın ve dijital medyanın, kurmaca içerik ekseninde sosyal bir deneyim oluşturacak biçimde nasıl harmanlandığını anlatırken, etkileşimsel sinemanın tarihçesini de aktarıyor. Sezen, bu süreçte sinema ve yeni medya alanının kesişmelerine işaret ediyor ve günümüz dünyasında sinemanın, film yapma ve izleme pratiklerinin değiştiğini vurguluyor.

İçindekiler;

Hasan Akbulut'un Sunuşu

Türk Filmlerinde Kıbrıs ve Kıbrıslı Türkler
Türkiye Kameralarıyla Kabul ve Ret: Mazlum
Türk-Kıbrıslı Türk
-Fatma Türkkol-

Sinemada Sosyal Etkileşim Arayışları
-Tonguç İbrahim Sezen-

Demolition Movies: The Urban Poor on the Margins of Their Story
-Özgür Avcı-

Multipleks Sinema Salonları ve Türkiye Örneğinde Sinema Sektöründe Değişen Güç Dengeleri
-Selin Tüzün-

Çağdaş Fransız Kadın Sineması (Var mıdır?)
-Yelda Başaran Usupbeyli-

Sinema Araştırmalarının Özü ve Gelişimi
-Dudley Andrew Değini-

Yeraltı'nı Nietzsche'den Okumak
-Ö. Nilay Erbalaban Gürbüz-

Sinecine Kitaplığı
Filmozofi: Sinemayı Yepyeni Bir Tarzda Anlamak İçin Manifesto
-Sinem Aydınlı-

187-190 Yeni Kitaplar
-Aslı Gön-
(Tanıtım Bülteninden)
Ürün Detayı
ISBN: 9771309583044
Yazar Adı: Kolektif
Yayıncı: Dipnot Yayınları
Dil: Türkçe

Başa Dön