Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Anı Yayınları > Siyaset Dizisi > Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

Anı Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%10 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 17,1 TL
Etiket Fiyatı: 19 TL
Kazancınız: 1,90 TL
Kazanacağınız Puan: 34
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

Osmanli'nin yikilmasindan sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti, demiryollarini kendi toplumsal ihtiyaçlarina göre yeniden sekillendirmis, dogu-bati ve kuzey-güney arasinda ana baglanti noktalari olusturmus, bu hatlarin yapiminda daha çok ulusal sermayeyi kullanmis ve Ikinci Dünya Savasi'na kadar demiryollarini ulusal politikalarinin temeline koymustur. Ancak Ikinci Dünya Savasi sonrasinda ise dünya ABD ve Rusya'dan olusan iki kutuplu bir merkeze dönüsmüs, Türkiye, ABD tarafinda yerini almis, petrol ve buna bagli otomobil kartellerine sahip bu ülkenin etkisi altinda kalarak demiryolu politikasindan vazgeçmistir. Ayrica 1970'lerden sonra yasanan petrol krizleri ve demiryollarinda yüksek hizli tren uygulamalarinin baslamasiyla Bati'da yeniden önemli bir deger haline gelen ve 21. yüzyilda küresel sömürünün tekrar araci olmaya aday demiryollari, 19. yüzyilda oldugu gibi gelisimin en önemli unsuru sekline getirilirken, gerekli donanimdan büyük ölçüde yoksun Türkiye ise hizli tren uygulamalarina geçmekte geç kalsa da, küresel demiryolu ulasim koridorlarinda etkili bir biçimde yer alabilmek amaciyla çaba sarf etmektedir. (Tanitim Bülteninden)

Ürün Detayı
ISBN: 2880000041450
Yazar Adı: Gülpınar Akbulut
Yayıncı: Anı Yayınları
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 16.0
Boy (cm): 24.0
Kağıt Cinsi: 1. Hamur
Sayfa Sayısı: 306
Ağırlık (gram): 320

Başa Dön