Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Encore Yayınları > Slavoj Zizek Sinema Seti - 8 Kitap Takım
Slavoj Zizek Sinema Seti - 8 Kitap Takım

Slavoj Zizek Sinema Seti - 8 Kitap Takım

Encore Yayınları
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
Bu ürünün baskısı yok
%20 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 64 TL
Etiket Fiyatı: 80 TL
Kazancınız: 16,00 TL
Kazanacağınız Puan: 128
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

Setin Içindeki Kitaplar;

Lubitsch
Ingilizcede (ve Fransizcada) aski tarif ederken "düsmek" fiilini kullaniriz: to fall in love (aska düsmek). Alain Badiou bu konuda kaleme aldigi o harika Aska Övgü kitabinda, "aska düsmek" ile ilgili çöpçatanlik ajanslari ve uzmanlar araciligiyla "uygun bir partner bulma arayisi"ni karsi karsiya koyar: Böyle bir arayista, düsüs olarak -yerlesik olarak hayatimi rayindan çikaran ve yeni bir özne olarak yeniden dogmama vesile olan çilgin bir olay olarak- askin kendisi bütbütün kaybolur. Lubitsch'in Ninotchka'sindaki ikili düsüsle olan sey bu degil midir? Ninotchka çilginca gülmeye basladiginda hem kahkayaya hem de aska düser.

Tarkovski
Zizek için Tarkovski'yi ilginç kilan onun filmlerindeki özgün biçimdir. Tarkovski maddi unsurlari zamanin kendisi olarak kullanir ama aniden en içsel alana iliskin olan zamanin melankolikligini, belirsizligini bize hissettirir. Zizek'e göre Tarkovski'de gerçekligin tam da maddi dokusunun dagilmasiyla ruhani bir derinlige ulasilir. Tarkovski, kendimizi maddi gerçekligin üstüne yükselterek ulastigimiz standart ruhani motiflerin ötesine, daha derin, daha önemli deneyimlere sürükler bizi. Tarkovskici mintikada özel hiçbir sey yoktur, her sey ayni ve bildigimiz gibidir. Iste tam da bu sebepten inançlarimizi, korkularimizi, iç dünyamiza ait seyleri buraya yansitabiliriz. Lacanci psikanalizin araçlariyla Tarkovski'nin materialist bir yorumunun da mümkün olabilecegi tartisiliyor bu metinde.

Sanat - Konusan Kafalar
"2002 yilinda elestirmenler ve yönetmenler arasinda yapilan Sight and Sound anketinin sonuçlarinin gösterdigi gibi -yozlasma eksantrikleri saymazsak- eninde sonunda iki temel sinemasever grubuyla karsi karsiyayiz: Yurttas Kane'nin simdiye kadar yapilmis en iyi film oldugunu düsünenler; ve bu sifati hak eden filmin Yükseklik Korkusu oldugunu düsünenler. Bu satirlarin yazari da, Potemkin Zirhlisi ve Yurttas Kane çaglarinin ardindan, yeni on yillarin Yükseklik Korkusu çagi olarak anilacagini, Yükseklik Korkusu'na hayal edebilecegimiz tek rekabetin Hitchcock'un Sapik filminin olacagini düsünenler arasinda yer aliyor."

Matrix
Matrix'i Slovenya'da bir sinemada seyrederken, filmin ideal seyircisinin -yani bir budalanin- yaninda oturmak gibi bir daha ele geçmez bir firsata sahip oldum. Sagimda oturan, yirmili yaslarinin sonunda bir adam filme kendini kaptirmis, "Aman Tanrim, vay be, demek ki gerçeklik merçeklik yok! …" gibi yüksek sesli nidalarla seyircileri habire rahatsiz ediyordu. O kili kirk yaran felsefi ya da psikanalitik kavramsal ayrimlari filmle bagdastiran sözde-sofistike entelektüel okumalardansa böylesi naif kaptirmalari hiç düsünmeden tercih ederim.

Hitchcock
Zizek'e göre Hitchcock'ta essiz bir boyut vardir ve bu boyutu belirleyen seyin de Lacanci sinthomlar oldugunu iddia eder. "Bu sinthomlar Hitchcock'un filmlerinin sinematik dokusunun kendine özgü tadini, tözsel yogunlugunu saglar: Onlar olmaksizin, cansiz biçimsel bir anlatiya sahip olurduk." Iste bu sebepten Hitchcock filmleri bir sekilde arzuladigimiz nesneler olurlar. Bu sinthomlarin yani sira Zizek Hitchcock'un eserlerinin Lacan'in bakis kuramini kusursuzca aktardigini ileri sürer. Zizek'e göre bakisin bu özgün anlarinda seyirci bir nesneye bakmaz, resmin kendisi seyircinin fotografini çeker. Hitchcock'un nesneleri adeta bakisa karsilik verir, bize bakar gibidir.

Kieslowski
Slavoj Zizek'in en önemli erdemleri ve israrci çabalari arasinda Lacanci psikanalitik kuramin ve çagdas kültür politikalarinin alisilmadik boyutlarini irdelemek vardir. Yine bu dogrultuda, Kieslowski filmlerinin detayli analizlerini bu kitapta bulabilirsiniz. Kieslowski'yi derinlemesine incelemek ya da Zizek'in film kurami üzerine yaklasimini okumak isteyenler için bu kitap belki de en anlasilabilir Lacanci yorumlari içeriyor. Diger çalismalari gibi Kieslowski kitabi da teoriye sahip olunmadan derin bir film analizi olunamayacagini açikça gösterir, ama teorinin de kendini daima gerçek bir sinema askiyla canli tutmasi gerekir.

David Lynch
"Sanki Lynch bize sunu anlatmaya çalisiyor: iste yasaminiz sonuçta bu, onun üzerine sahte bir hale örten o fantazmatik ekranin içinden geçerseniz görürsünüz. Seçim kötüyle daha kötü arasindaki, toplumsal gerçekligin steril iktidarsiz kasvetiyle kisinin kendini yok eden siddetin fantazmatik gerçegi arasindaki bir seçimdir."

Ideolojinin Aile Miti
Slavoj Zizek, Crichton'un romanlarindan, Steven Spielberg filmlerine ve Titanik'ten Kizillar'a kadar Hollywood filmlerinin tamamina yakininin aile dramasi koordinatlarina göre insa edildigini, hatta Stalinist film üretiminin dahi Hollywood'un bu tarzindan etkilendigini ileri sürer. Tipik bir Hollywood yapiminda Ekim devrimi, Dünyanin Sonunu getirecek asteroit tehlikesi bile bir çift olusturmanin anlatisina, bir aile temasina dönüstürülüyordur. Bu temanin belirleniminde kalmayan istisnalardan, sürprizlerden de bahsedilir ve Mary Shelley'in Frankenstein'ina, Frantz Kafka'nin babasina yazdigi mektuba ayrintiyla bakilir.

"... aile mitini görmezden gelip dogrudan toplumsal gerçeklige bakamayiz. Yapmamiz gereken çok daha zor: Aile mitini içeriden çökertmek. Bu amaç ugruna verilen mücadelenin en önemli kaniti Kafka'nin babasina yazdigi mektuptur."
-S. Zizek-

Ürün Detayı
ISBN: 2789786001927
Yazar Adı: Slavoj Zizek
Yayıncı: Encore Yayınları
Çeviren: Sabri Gürses
Dil: Türkçe
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 11.0
Boy (cm): 16.0
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 872
Ağırlık (gram): 950

Başa Dön