Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Stip Eğitim Seti

Stip Eğitim Seti

Yuka Kids Yayıncılık
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
Bu ürünün baskısı yok
%20 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 144 TL
Etiket Fiyatı: 180 TL
Kazancınız: 36,00 TL
Kazanacağınız Puan: 288
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

SETIN IÇERIGI
Kullanma kilavuzu kitabi (128 sayfa)
Ortalama 120 adet 65 mm x 65 mm ebadinda fotografli kart
Ortalama 140 adet 45 mm x 45 mm ebadinda resimli (clip art) kart
1 adet tasima dosyasi (6 plastik sayfali)
2 adet iletisim panosu (35 X 25 cm)
2 adet Görsel plan panosu (12.5 x 35 cm)
8 adet pul
5 adet Sembol pekistirme karti
5 adet pul
Yeteri miktarda kendiliginden yapiskanli cirt cirt bant
20 adet gerçek nesne


KISA SÜREDE ETKILI SONUÇ...
Basariszilik olasiligi neredeyse yok gibi.
STIP seti kullanma kilavuzu esliginde kolayca hazirlanir ve uygulanir. En agir düzeydeki çocuklar bile programi basariyla tamamlayabilmekte ve hizli bir degisim / dönüsüm yasayabilmektedirler. Zihinsel gelisimi iyi olan, ancak iletisim kurmakta güçlük çeken otistik çocuklar ise, kisa sürede programi tamamlayarak, yasam kalitelerini yükseltirler.
STIP NEDIR?
Sembol Temelli Iletisim Programi
Bu program otizmli bireyler için gelistirilmis ve sembollere dayali bir çerçevede verilmistir. Program obje sürekliligi ve temel beceri kapsaminda olan gerçek esleme çalismasiyla baslar. Dolayisiyla agir düzeyde gerilik gösteren çocuklar da programdan yararlanmakta ve ilerleme göstermektedirler. Dogrudan resimli kartlarla iletisim kurmayi öngören alternatif iletisim sistemlerinde düsük zihinsel performansa sahip olan çocuklar resim ayirt etme asamasinda uzun süre kalabilir, hatta bir kismi bu asamayi geçemeyebilir. Oysa STIP'te böyle bir olumsuzluk söz konusu degildir. Çünkü çocuk, gerçek nesne esleme basamagini geçtikten sonra resimli kartlari eslemeyi, daha sonra ise gerçek nesneleri resimli kartlariyla esleme basamagina geçer ve bu basamagi da kisa sürede basari ile sonuçlandirir.
Iletisim sürecinde alici dil becerilerinin olmasi gerekli bir kosuldur. Çünkü alici dil becerileri gelismeyen çocuk basit ve temel isteklerini herhangi bir biçimde belirtebilir, ancak diger bireylerin isteklerini anlayamaz ve dolayisiyla saglikli bir iletisim süreci hiçbir zaman olusmayabilir.
Programda iletisimi egitimci baslatir ve çocugun karsilik vermesi saglanir. Çocuk egitimcinin baslattigi iletisime bagimsiz olarak sembollerle cevap vermeyi ögrendikten sonra, sembollerle istekte bulunmak için iletisim baslatmayi ögrenir.
Klasik alternatif iletisim sistemlerinde alici dil becerilerini kazandirma çalismalari yer almaz. Öyle ki, isitsel eslemeye bile yer verilmez. Cümle kurma asamasinda olusturulan sözcükler egitimci tarafinda ifade edilir; ancak çocugun tekrarlamasi için israr edilmez. Hatta bu yöndeki israrlar yasaklanmistir. STIP'te ise ilk asamadan itibaren görsel esleme ile birlikte isitsel eslemeye de önem verilir ve gösterilen nesneler sözel ifade ile desteklenir. Ilk çalismalarda temel amaç görsel algi çalismalaridir. Bu nedenle çocugun sözel ifadeleri anlamasi beklenmez.
Dogrudan resimli kartlarla iletisim kurmayi öngören alternatif iletisim sistemlerinde birey resimli kartlarda istemeyi ögrenir. Alici dil becerileri olmayan bireyler için baskalarini anlamayi kolaylastirici bir uygulama veya yöntem bulunmamaktadir. Oysa STIP'te birey, hem talepte bulunmayi ögrenir, hem de kendisine yöneltilen talepleri anlar; çünkü diger bireyler de taleplerini görsel sembollerle desteklemektedirler. Böylece iletisim her iki taraf için de anlamli hale gelir. Ayrica her iletisim sürecinde diger bireyler resimli kartlarla birlikte belirtmek istediklerini sözel olarak da ifade ettikleri için bireyin alici dil becerileri de zamanla gelisme gösterir.
Düsük islevli çocuklar genelde çevrelerinde bulunan nesnelere etiketler koyarak, çagrisim yoluyla daha iyi ögrenirler (Grandin). Bu programda ise öncelikle nesne resimleri belirgin bir sekilde kartlara yansitilarak çocuklara sunulur, sözel ifadelerle desteklenir ve kartlarda resimlerle birlikte yazilislari verilir. Giderek resimleri siliklestirip resimleri ifade eden semboller (sözcükler) belirginlestirilir.
Önkosul Beceriler
1. Çocugun egitim almasini engelleyici düzeyde problem davranisinin olmamasi
2. En az bir dakika istenilen yerde oturma.
Önkosul Olmayan Beceriler
Asagida siralanan becerilerin çocukta olmasi gerekmez.
1. Göz temasi
2. Alici dil becerileri
3. Ses çikarma
Ve daha üst beceriler ön kosul degildir.
Program 6 bölümden olusur.
1. Bölüm dikkat yöneltme ve obje sürekliligi ile ilgili çalismalari içerir.
2. Bölüm temel esleme çalismalarini içerir.
A. Gerçek nesneyi gerçek nesne esleme
B. Nesne fotografini nesne fotografi ile esleme
C. Gerçek nesneyi gerçek nesne fotografiyla esleme
3. Bölüm çocuga iletisim baslatmayi ve isteklerini resimli kartlarla belirtmeyi ögretme çalismalarini içerir.
A. Gerçek nesne fotograflarini kullanarak talepte bulunma
B. Gerçek nesne resimlerini (çizimlerini) kullanarak talepte bulunma
4. Bölüm konusma becerileri gelismeyen ancak yazi sembollerini kullanabilme potansiyeline sahip bireylere yazi sembollerini kullanarak iletisim kurma becerisini ögretme çalismalarini kapsar.
A. Yazi sembollerini (yazili sözcükleri) anlama
B. Yazi sembolleriyle (sözcük yazarak) talepte bulunma
5. Dönüstürülebilir Sembol Pekistireç Kullanma
6. Görsel planlari takip etme
Çalisma Süresi:Her oturum ortalama 10-15 dakika olmalidir. Günde en az 3, en fazla 6 oturum çalisilmalidir. Iki oturum arasindaki süre ortalama 10 dakika olmalidir. Haftanin 6 günü çalisilmalidir.
Kullanilan Nesneler:Çocugun günlük yasamda sikça gördügü ve kullandigi nesneler kullanilmalidir. Her oturum için mutlaka pekistireç listesinden seçilen sosyal, yiyecek veya nesnel pekistireçler kullanilmalidir.
HEDEF VE KAZANIMLAR
* Nesne Sürekliligi
* Görsel Algi ve Dikkat
* Total Iletisim Becerileri
* Alici Dil Becerileri
* Ifade Edici Dil Becerileri
* Sembol Pekistirme Sistemi
* Günlük Görsel Planlari Takip Edebilme
* Ajanda Kullanma Becerileri
STIP Kimler için Kullanilabilir?
-3 yas üstü bireyler
-Söylenenleri anlayan, ancak konusamayan bireyler
-Anlamsiz Konusan ve konusmalari anlamayan bireyler
-Tek sözcük kullanan bireyler
-Konusmasi anlasilamayacak düzeyde bozuk olan bireyler
-Kisaca ileri düzeyde iletisim sorunu yasayan tüm bireyler
(Tanitim Bülteninden)

Ürün Detayı
ISBN: 9786056387425
Yazar Adı: Kolektif
Yayıncı: Yuka Kids Yayıncılık
Dil: Türkçe
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 25.0
Boy (cm): 35.0
Kağıt Cinsi: Avrupa Okuma Kağıdı
Sayfa Sayısı: 0
Ağırlık (gram): 300

Başa Dön