Yeni Üye | Üye Girişi | Sipariş Takibi | Favorilerim | Detaylı Arama | Yardım | Bize Ulaşın | Şifremi Unuttum | Bayi Girişi | Blog
Google+ FaceBook Twitter
Popup

adet sepetinize eklenmiştir.

Toplam Fiyat:
Arkadaş Kitabevi > Kitap > Beta Basın Yayım > Yerel Yönetimlerin Güncel Sorunları

Yerel Yönetimlerin Güncel Sorunları

Beta Basın Yayım
Adet:  
Seçtiğiniz adet sepete eklenecektir.
Fiyatlarımıza KDV dahildir.
%10 İndirim
Arkadaş Fiyatı: 14,4 TL
Etiket Fiyatı: 16 TL
Kazancınız: 1,60 TL
Kazanacağınız Puan: 29
Twitter Facebook Google + Tumblr More
Ürün Açıklaması

Sanayi toplumundan bilgi toplumuna dogru yasanan süreçte devlet kavrami merkezli tartismalar ve gelismeler, yönetim anlayislarini, yapilanmalarini, bu alanda olusmus ilkeleri ve kurumlasmalari, yönetim yapisini olusturan örgütlerin konumunu ve iliskilerini önemli ölçüde ve köktenci bir sekilde etkilemektedir. Bu etkilerin en hizli ve etkili biçimde görüldügü alanlardan biri de, hem demokratiklesme egilimleri baglaminda hem de kamu yönetiminin isleyisi ile ilgili olarak, yerel yönetimlerdir. Bu anlamda ortaya çikan evrensel nitelikteki anlayislar ve ilkeler, demokratik yönetimin vazgeçilmez ögeleri ve hizmet sunumunda önemli bir yeri olan yerel yönetimlerin kamu yönetimindeki konumu ve iliskilerini de dogrudan etkilemekte, yönetim anlayisinda ve hizmet sunma yöntemlerinde önemli degismelere neden olmaktadir. Küresellesme ve beraberinde gelen bölgesellesme, yerellesme egilimlerinin yönlendirdigi süreçler içinde diger faktörlerle birlikte yönetim anlayislari ve yapilanmalari da önemli dönüsümleri yasamaktadir. Yöneten-yönetilen arasindaki degisen iliskilerin yeniden tanimlanmasini gerekli kilan bu süreçte, bir taraftan sorumluluk, katilim, saydamlik gibi ilkeler yönetim ve kamu yönetimi yaklasimlarinda öne çikarken, diger taraftan ise, etkin ve verimli hizmet sunan birimler ve demokratik yönetim birimi olma gibi iki boyutu bulunan yerel yönetimler hizla önem kazanmaktadir. Merkezi yönetim- yerel yönetim iliskileri, kamu yönetimi sisteminin karakteristigini belirleyen önemli bir faktördür. Kamu yönetiminin birer alt sistemi konumundaki bu iki yönetsel düzey arasindaki etkilesim, yönetim hukukunun ve yönetim biliminin ana konseptlerinden biri ve yönetimler arasi iliskilerin ana ekseni durumundadir. Merkez- yerel yönetsel iliskileri, tarihi bir süreç içinde, toplumsal siyasal, ve ekonomik yapilarin karmasik etkilesimleri sonucu biçimlenmektedir. Ayni zamanda, yönetsel, siyasal ve ekonomik yapilarin olusumunda dogrudan ve dolayli olarak rol oynayan merkezi yönetim- yerel yönetim iliskileri, iki yönlü ve sürekli bir etkilesim mantigi çerçevesinde toplumsal alt sistemlerden etkilenirken bir bagimli degisken olarak ortaya çikmakta, bu sistemleri etkiledigi ölçüde de bagimsiz bir degisken konumunda bulunmaktadir. Zaman zaman bagimli çogu kez de bagimsiz bir degisken olarak merkezi yönetim- yerel yönetim iliskileri, bütün dünyada oldugu gibi Türkiye'de de kendine özgü nitelikleri ve sorun alanlari ile gündem olusturmakta ve kamu yönetiminin yapisal ve islevsel yönüne iliskin tartismalarda, yeniden yapilandirmaya iliskin girisimlerde odak noktasini olusturmaktadir. Bu anlamda Türkiye'de yerel yönetimlerin yeniden yapilanmasi ile ilgili gelismeler genel olarak kamu yönetiminin yeniden yapilandirilmasini gerektiren nedenlerin bir parçasini olusturmaktadir. Merkeziyetçilik ve bürokratik hantallasmadan disa kapaliliga, kuralcilik ve sorumluluktan kaçmaktan siyasal yozlasma ve çürümeye kadar pek çok sorunun yaninda, kentlerin büyümesi ve kentlesmenin artmasi, halkin beklentilerinin degismesi ve demokrasi talepleri, kent yönetiminde çok basi yapi ve yetki karmasasi, kentlesme ve hemsehrilik bilinci gibi pek çok neden, yönetimin bir bütün olarak ele alinip, yeniden yapilandirilmasini gerekli kilmaktadir. Bütün dünyada tartisilan yeni yönetim anlayisi ve küresellesme-yerellesme dinamiklerinin, Türkiye'nin toplumsal, kültürel, siyasal ve yönetimsel iç dinamikleriyle es zamanli etkilesiminin yansidigi temel alanlardan birisi de kamu yönetimidir. Hem merkezi-yönetim-yerel yönetim iliskileri hem de etkin verimli hizmet sunan ve demokratik yönetim birimleri olarak yerel yönetimleri yakindan ilgilendiren bu degisim süreci, Türkiye özelinde agirlikli olarak reform ve yeniden yapilanma kavramlariyla ifade edilmektedir. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e intikal eden temel nitelikler, yapilanmalar ve sorunlar ile, tek parti döneminden 1980'li yillara kadar olan dönemde yasanan gelismelerin ardindan Türk kamu yönetimi ve onun bir boyutunu olusturan yerel yönetimler, özellikle de merkezi yönetim- yerel yönetim iliskileri baglaminda bugün yeni tartismalarin odaginda yer almaktadir. 1990'li yillarin basinda ortaya çikan ve 2000'li yillarda somutlasan iç ve dis dinamiklerin kesistigi noktada, kamu yönetiminin yeniden yapilandirilmasi, merkezi yönetim- yerel yönetim iliskileri ve özellikle de etkin- verimli hizmet sunan ve de demokratik yönetim birimi olarak yerel yönetimlerin durumu ile ilgili olarak bu dönemde, kümülatif sorunlar ve çözüm arayislarinin paralel olarak bir takim iç ve dis faktörlerin belirleyiciligi giderek artma egilimindedir. Türk kamu yönetiminde yeniden yapilanmanin uzun bir tarihi geçmisi bulunmaktadir ve literatürde zaman zaman Bitmeyen Senfoni olarak da degerlendirilen yeniden yapilanma çabalari, son dönemde ortaya konan 1998 ve 2001 tarihli tasarilarla daha da somutlasmis ve son olarak 2003 tarihli kamu yönetiminde bütüncül bir degisimi öngören reform paketi çerçevesinde belirli bir düzeye ulasmistir. AB uyum süreci ve küresel, bölgesel gelismelerle de yakindan ilgili olan 2003 sonrasi bu kamu yönetiminde yeniden yapilanma çalismalarinin arka planinda 1998 ve 2001 reform tasarilarinin da önemli bir yeri vardir. Çünkü, 1980'lerde uygulamaya konan liberal politikalar, kentlesme sürecinin temel aktör olarak yer aldigi toplumsal degisim-dönüsüm ve yerel yönetimlerin önem kazanmasi gibi iç dinamikler, küresellesme- bölgesellesme ve yerellesme dinamikleri ve yeni kamu yönetimi anlayisi gibi dis faktörlerle, 1990'larin sonunda Türk kamu yönetimi özelinde çakismis ve yüz elli yillik yönetimde yeniden yapilanma çabalari önceki dönemdekilerden çok farkli bir döneme girmistir. Bu anlamda, 2003 sonrasinda tek parti iktidari olma avantajinin ortaya koydugu yeniden yapilanma yasalarini anlamak için 1990 sonrasi dönemin iç ve dis faktörlerini birlikte okumak ve degerlendirmek gerekmektedir. Bu baglamda 1998 ve 2001 tarihli yerel yönetim reformu tasarilari ile 2003 tarihli bütüncül düzenlemeler arasindaki süreklilik niteligini göz ardi etmemek, en azindan köklü bir kamu yönetimi reformunu yolundaki isaretler olarak görmekte yarar vardir. Yüz elli yillik, merkez- yerel iliskileri eksenli kamu yönetiminde yeniden yapilanma çalismalarinin serencamesi, Türk yönetim tarihinin yakin geçmisi içerisinde önemli bir yer tutmaktadir. Bütün bu yaklasimlar çerçevesinde, sözü edilen dinamiklerin dogrudan etkiledigi bir gerçeklik olarak devletin ve de kamu yönetiminin önemli bir yanini yerel yönetimler olusturmaktadir. Bu realite durumun, hem etkin-verimli hizmet sunma birimleri hem de demokratik katilim birimi olma yönüyle öne çikan yerel yönetimleri hangi yönde etkiledigi ve bu baglamda ne gibi sorunlara neden oldugu konusu bu çalismanin temelini olusturmaktadir. Yerel yönetimlerle ilgili hem teorik tartismalar hem de uygulamaya yansiyan durumlar bu sorunlar çerçevesinde analiz edilecektir. Konu, genel olarak yerel yönetimlerle ilgili dünyada yasanan tartismalarin yaninda, Türkiye özelinde somutlasan gelismeler ve sorunlar baglaminda irdelenecektir. Yerel yönetimlerle ilgili küresel, bölgesel ve yerel perspektifler özellikle yeni yaklasimlar, uygulamalar ve sorunlar çerçevesinde ele alinacaktir.

Ürün Detayı
ISBN: 9786053771142
Yazar Adı: Mustafa Ökmen
Yayıncı: Beta Basın Yayım
Cilt: Ciltsiz
En (cm): 14.0
Boy (cm): 20.0
Kağıt Cinsi: 1. Hamur
Sayfa Sayısı: 316
Ağırlık (gram): 475

Başa Dön